Sådan får du flere følgere på Twitter

Sociale medier er blevet en stor del af vores verden og færden. Er du også hoppet med på den sociale bølge, er der hjælp at hente her til, hvordan du kan få mere ud af Twitter og øge antallet af følgere på din konto. Et par simple skridt kan gøre den store forskel – Læs med og så flere følgere på Twitter.

Kontoer der slår rekorder

Twitter er ikke det mest populære sociale medie herhjemme, men på verdensplan boomer mediet.

Det er tydeligt, hvis vi ser vi på antallet af personer, der følger de store stjerner. For eksempel er det ikke kun på banen, at fodboldhelten Cristiano Ronaldo slår rekorder, når han scorer 51 mål for Juventus i Serie A og får holdet til at ligge solidt som vinderfavorit i turneringen ifølge betting tips.

Også på Twitter slår spilleren rekorder. Her har han intet mindre end 88 millioner følgere kun overgået af musikerne Justin Bieber, Katy Perry og Rihanna. Dog er det Barack Obama, der løber af med den endelige rekord. Hele 118 millioner har været inde at give USA’s tidligere præsident et like.

Tag dig godt ud på mediet

Der er ingen tvivl, om at en kendisstatus øger antallet af følgere, men som privat person er der faktisk en del, du kan gøre, hvis du vil have flere følgere på din konto. Og ingen af dem kræver, at du har status som kendis.

Trods det er det nu alligevel en god idé, at du tager dig godt ud på mediet. Præcis som stjernerne gør det. Derfor er det første, du bør gøre, at vælge dit profilbillede, brugernavn og salgspitch med omhu.

Gør det gerne personligt. Lad dit ansigt være tydeligt, dit brugernavn kort og fængende og fortæl kort og klart, hvem du er, og hvad folk kan forvente, hvis de følger dig. Sidstnævnte er din såkaldte salgspitch.

Overvej dit tweet-indhold nøje

Det er ingen overraskelse, at aktivitet er et plus. Altså skal du tweete jævnligt for at øge og bevare dine følgere. Kvalitet er dog lige så vigtig som kvantitet. Det betyder, at du nøje bør overveje indholdet af dine tweets.

Undersøgelser viser, at langt de færreste er interesseret i at læse om personen, der tweeter. De fleste ønsker konkret info om diverse emner, og den info skal helst leveres med positive undertoner og gerne side om side med visuelle effekter som billede- og videomateriale.

Pryd din tekst med enkelte stærke hashtag uden, at du lader dem overtage. Husk igen kvaliteten frem for kvantiteten.

Interaktion frem for alt

Underminer ikke betydningen af at være aktiv og interagere. Tagger andre dig i deres tweets, er det vigtigt, at du reagerer og responderer. Ligeledes kan du aktivt opsøge personer at interagere med.

Måske du har nogle nøglepersoner i dit personlige netværk, der er på Twitter, hvoraf du kan opsøge dem og skabe kontakt. En god idé er også at følge de store personligheder på Twitter, hvori det kan betale sig at være aktiv på deres tweets.

Husk på, at de har tonsvis af følgere, og de følgere vil du gerne gøre opmærksomme på, at du eksisterer. Aktivitet og interaktion bør være en del af dit fokus.

Med lidt gode råd i hænde er du forhåbentligt bedre rustet til at få det maksimale ud af din Twitter-profil og deraf øge antallet af følgere.

Andre artikler om sociale medier

Se de øvrige artikler om Twitter, Facebook, Instagram og andre sociale medier, her på Helpdesken.dk.