Søg
Close this search box.

Brug sociale medier som de kendte – få en federe profil

Kendte mennesker har nogle af de bedste profiler på de sociale medier. Ofte har de professionelle folk til at klare arbejdet for dem, og nogle gange poster de selv deres content. Uanset hvad, er det eksperter, der sidder bag skærmen og poster på de forskellige medier.

Men hvordan gør de egentlig? Her kommer nogle gode råd til dig, der gerne vil lære at bruge sociale medier som de kendte.

Vær dig selv

Hvis du sammenligner dig selv med de kendte, hvad er så egentlig forskellen? Måske har de et par millioner kroner ekstra på bankkontoen, ligesom de svømmer i berømmelse og har fans i hele verden.

Når alt kommer til alt er de dog bare mennesker ligesom os andre, og på sociale medier er de også bare dem selv. Folk elsker nemlig oprigtighed og åbenhed.

Prøv derfor dit bedste for at vise de lidt mere personlige, fjollede og unikke sider af dig selv.

Byg dit brand

Kendte mennesker er i bund og grund brands, og de arbejder hårdt for at poste indhold, der er i harmoni med deres eget brand. Tag bare Cristiano Ronaldo. Han er en af verdens absolut bedste fodboldspillere, men har også en fantastisk evne til at levere godt indhold online.

Han er god til at holde et konsekvent flow af indhold, der passer godt til den historie han gerne vil fortælle. Nemlig at han er den bedste fodboldspiller i verden. Han scorer ufatteligt mange mål, og blev også kåret som topscorer til sommerens EM-slutrunde, hvor han tangerede rekorden som den mest scorende landsholdsspiller i historien.

Kigger vi frem mod næste sæson vil billedet sikkert være det samme, og det afspejler sig også i live betting, for hos bookmakerne regner de altid med mål fra den selvsikre portugiser. Den selvtillid har han formået at tage med ind på de sociale medier, og hvis du på samme måde som Ronaldo bliver ved med at poste indhold, der læner sig godt op af det du står for, så har du bedre chance for at skabe dit eget online brand.

Brug sociale medier til et godt formål

Det skader aldrig at gøre noget godt for andre. Mange kendte mennesker bruger sociale medier til at gøre deres følgere opmærksom på en velgørenhedsorganisation, som de er ambassadør for.

Det er meget almindeligt både for musikere, sportsstjerner, skuespillere og andre kendte at være involveret i velgørende formål. Fodboldspilleren Lionel Messi er en af de mest populære personer overhovedet på de sociale medier, og han poster ofte opslag omkring velgørende formål.

Et af de mere spektakulære af slagsen kom i marts måned. Her udstillede Messi nemlig de fodboldstøvler som han havde på, da han i december 2020 scorede sit mål nummer 644 for FC Barcelona. Med det mål overtog han rekorden fra Pelé som den spiller med flest mål for samme klub.

Det var altså et par specielle støvler, og derfor blev de også udstillet på Cataloniens Nationalmuseum hvorefter de blev bortauktioneret. De blev solgt for 175.000 dollars og hele beløbet gik til museets ”Art and Health” velgørenhedsprogram.

Mange andre kendte bruger på samme måde deres brand til at sprede budskaber om forskellige velgørende formål, og du kan være med til at gøre en forskel ved at gøre det samme på din profil.

De kendte har altså godt styr på hvordan de skal gebærde sig på sociale medier, og du gør derfor klogt i at tage inspiration fra dem.

Hjælp mig med at dele artiklen