5 tips der gør din hjemmeside mere synlig på Google

Opnå højere synlighed på Google med 5 konkrete tips

Med så meget støj og konkurrence på nettet er det vigtigere end nogensinde at sikre, at din hjemmeside og din virksomhed bliver mere synlig på Google og de øvrige søgemaskiner.

Hvis du vil findes på søgemaskinerne og skabe mere trafik til dit hjemmeside, gælder det om at rangere højt i Googles søgeresultater. Hvis du er i tvivl om, hvordan du kan skabe mere online synlighed, så er du kommet til den helt rigtige artikel.

Jeg giver dig 5 helt konkrete tips, der vil hjælpe dig med at øge din synlighed – Så læs med og få flere besøg på på siden.

1. Brug Long-Tail søgeord

Mange virksomheder begår den fejl at bruge korte, generiske søgeord på deres websted og blogindlæg. Selv om disse søgeord kan give dig noget trafik, vil de ikke være særlig specifikke eller målrettede.

Du vil formentlig gerne have besøg fra personer, der rent faktisk er interesseret i det du producerer eller sælger. Det er her long-tail keywords kommer ind i billedet.

Long-tail-keywords er længere og mere specifikke sætninger, som folk er tilbøjelige til at bruge, når de søger efter noget særligt. Hvis du f.eks. sælger tøj, vil det være meget svært at ligge i toppen af søgeresultaterne på ordet “tøj”, da konkurrencen fra tilsvarende virksomheder er meget høj.

I stedet kan du bruge long-tail søgeord, der er mere specifikke, og som passer præcis på din niche:

  • Tøj i store størrelser til mænd.
  • Tøj til kvindelig bryllupsgæst.
  • Tøj til nytårsfest med 80’er tema.

Til dine blogindlæg kan du vælge søgeord udformet som spørgsmål:

  • Hvad tøj har man på til begravelse?
  • Hvilket tøj passer til min figur?
  • Hvilket tøj skal jeg bruge til yoga?

Du skal selvfølgelig lave en grundig søgeordsanalyse, så du sikrer, at der rent faktisk er søgninger på de valgte ord.

2. Optimer dit websted til søgemaskiner

En af de vigtigste ting, du kan gøre for at blive synlig på Google, er at optimere dit websted til søgemaskinerne. Det betyder, at du skal sørge for, at dit websted er udformet på en måde, der gør det nemt for søgemaskinerne at finde og indeksere dit indhold. Denne disciplin kaldes SEO (Search Engine Optimization).

Generelt består SEO af 2 elementer:

On-page – SEO arbejde på siden

  • Titeltags & metabeskrivelser: Vigtigt for at beskrive siden indhold og tiltrække klik fra søgeresultaterne.
  • Overskrifter: Organiserer indhold og gør det lettere at forstå for både brugere og søgemaskiner.
  • Indhold: Relevant, værdifuldt indhold, der opfylder søgeintentionen og skaber værdi for læseren.
  • URL-struktur: Bør være let at læse for både brugere og søgemaskiner og inkludere målrettede søgeord.
  • Interne Links: Hjælper med at sprede linkværdi og gøre det lettere for søgemaskiner at crawle og indeksere sider.

Off-page – SEO arbejde uden for siden

    1. Linkbuilding: Opbygning af links fra andre websteder, der fører til dit, øger troværdigheden og autoriteten.
  • Sociale medier: Aktivitet på sociale medier kan forbedre synligheden og drive trafik til siden.
  • Gæsteindlæg: Skabe indhold for andre websteder til at opbygge backlinks og synlighed.
  • Lokal SEO: Optimering for lokale søgninger, hvis virksomheden opererer indenfor et afgrænset område.

Arbejdet med SEO kan være både tidskrævende og komplekst. Du kan få hjælp til alt dette fra et digitalt bureau. De kan vejlede dig omkring SEO og hvordan du forbedrer din hjemmesides placering i søgeresultaterne.

3. Skab kvalitetsindhold

Hvis du vil have folk til at finde dit websted, skal du have kvalitetsindhold, der er relevant for det, de søger efter. Det betyder, at du skal oprette blogindlæg, artikler, og andre typer indhold, der er interessant og informativt.

Det er også vigtigt at sørge for, at dit indhold er søgeordsoptimeret (f.eks. med long tail søgeord, så det let kan findes af søgemaskinerne. Du skal ikke proppe dine søgeord ind overalt, men sørge for at bruge dem naturligt gennem hele dit indhold.

Her spiller SEO igen en betydning, fordi jo bedre dit indhold er, jo højere vil det blive placeret i søgeresultaterne.

I denne forbindelse er det værd at nævne, at Google har stor fokus på det de kalder Helpful Content. Kort fortalt betyder det, at indhold der skaber værdi, hjælper læseren og som er skrevet med mennesket (ikke søgemaskinen) i fokus, vil få bedre placeringer i søgeresultaterne.

4. Promover dit indhold

Når du har kvalitetsindhold, skal du selvfølgelig sørge for at gøre reklame for det. Der er flere forskellige måder at gøre dette på.

Du kan dele dit indhold på sociale medier, såsom LinkedIn, Facebook og Instagram. Disse platforme er fantastiske til at promovere virksomheder og skabe trafik til websteder.

Du kan også indsende dine artikler til relevante websteder. Dette er en god måde at få backlinks af høj kvalitet på, hvilket også kan hjælpe med din SEO. Jo flere steder dit indhold bliver vist, jo mere trafik vil det føre til dit websted.

5. Betalt annoncering

Betalt annoncering er en anden god måde at øge din synlighed online på. Der findes et par forskellige platforme, som du kan bruge, f.eks. Google Ads og Facebook Ads. Med disse platforme kan du selv vælge, hvem der skal se dine annoncer, så du betaler kun for kvalitetsleads.

Du kan også målrette specifikke demografiske områder og interesser, så er der større sandsynlighed for, at dine annoncer bliver set af personer, der rent faktisk er interesseret i det, du har at tilbyde.

Vi håber, at du har kunne bruge disse tips til at skabe mere online tilstedeværelse og blive synlig på Google. Hvis du har brug for hjælp til noget af dette, eller hvis du vil have flere tips, så henvend dig til et digitalt bureau med speciale i enten content marketing eller SEO.

Tjek også disse artikler på Helpdesken.dk

Hjælp mig med at dele artiklen