Bliver din hjemmeside fundet på Google?

Er du lige startet op som erhvervsdrivende, så har du måske allerede en del viden omkring, hvor meget det kræver. Ikke nok med at man skal have styr på en masse praktiske ting, så skal man også ud at føre sit brand ud i verden. Og denne del kræver altså en hel del opmærksomhed. Måske, har du allerede en udført forretningsplan liggende, men måske fylder markedsføringen ikke så meget, eller der er for lidt fokus på denne. Og det er selvfølgelig en essentielt for at mulige kunder finder dig og der kommer gang i forretningen. Men hvad omhandler digital markedsføring egentlig? Læs med her.

Hvad er digital markedsføring?

Markedsføring har naturligvis altid været enormt vigtigt for forretninger, men tiderne har ændret sig meget. I takt med den digitale verden og, hvor meget tid mennesker bruger der, så er det selvfølgelig også vigtigt at markedsføre sig der. Digital markedsføring, kan blandt andet dække over markedsføring på de sociale medier, platforme, søgemaskiner, e-mail osv.

Placeringen på Google

Når en mulig kunde søger efter noget på søgemaskinerne, så gælder det selvfølgelig om som virksomhed at lægge så højt oppe som muligt. Altså oppe i top listen på søgemaskinen. Det er selvfølgelig, fordi dem som søger på søgemaskinerne, måske sjældent bevæger sig over på andet end side 1 for eksempel. Det handler altså om at ligge i top, så man kan blive fundet og få mere trafik på sin hjemmeside. Altså at få kunderne over på hjemmesiden, eksempelvis en webshop for at købe noget. Nogle virksomheder vælger derfor et SEO-bureau til at hjælpe dem med eksempelvis søgemaskine optimering. Altså, hvordan du som virksomhed bedre kan spotte dig som virksomhed. Og der er faktisk flere parametre som spiller ind her.

SEO – Search Engine Optimization

Search Engine Optimization, handler blandt andet om at lave en søgeordsanalyse. Det handler for eksempel om, hvilke typer ord folk søger på når de skal finde noget på virksomheden. Gode søgeord, er derfor vigtige her. Andre vigtige parametre, er blandt andet også, hvordan ens hjemmeside ser ud. Det er enormt vigtigt, at hjemmesiden også er SEO-venlig. Er hjemmesiden rodet, langsom, svær at finde rundt i, eller har et forstyrrende design, så kan det godt blive et problem. Det kan være svært selv at skulle opretholde alle disse ting selv, og derfor kan det give stor mening at få hjælp udefra, fra en SEO-specialist eksempelvis.

Sociale Medier og andre platforme

De sociale medier, er glimrende kanaler at markedsføre sig på. Her kan man virkelig få det helt personlige ind over, hvilket kan være enormt relevant for hvordan kunderne oplever ens virksomhed. På de sociale medier, kan man skrive informative posts omkring åbningstider eller andet. Man kan lave en præsentation af sig selv og sine medarbejder, samt hvad det er for en virksomhed. På de sociale medier, er det mere uformelt, hvilket kan være med til at styrke relationerne til potentielle kunder. Der findes også andre platforme, hvor man kan reklamere på eller bruges som en kanal til netop markedsføringen.

Har du brug for hjælp?

Leder du efter et firma, som kan hjælpe dig med eksempel SEO, så kan du måske overveje AdNovation, som er et webbureau i Aalborg og København. Du kan blandt andet få hjælp til din hjemmeside, webshop, sociale medier og meget andet. Denne del fylder meget i en virksomhed, og kræver en del tid og ressourcer, derfor kan det for mange give mening at få et professionelt firma til at hjælpe sig. Hvis du gerne vil vide mere, så kan du klikke ind på adnovation.dk. Her kan du læse om alle de services virksomheden kan tilbyde.