Bedste iPhone app til intervaltræning


Hvis du er løber og har en iPhone, så er Interval Run en app til intervaltræning, du simpelthen må eje. App’en er super simpel at bruge, og kan bruges mens du samtidig hører musik.

Du kan selv indtaste varigheden af dine intervaller, og hvor mange gange de skal gentages. En stemme fortæller dig, hvornår intervallerne starter og slutter. Du kan også få telefonen til at vibrere når intervallerne skifter.

Selvom app’en primært henvender sig til løbere, kan du sagtens bruge den til andre former for intervaltræning. Jeg har f.eks. brugt den i romaskinen og på spinningcyklen.

Interval Run er gratis og har ingen indviklede funktioner, så det er nemt at komme igang med at bruge den i din træning.

I denne artikel kan du læse:

Hent Interval Run i App Store

Tryk på knappen og hent Interval Run i App Store.

Hent Interval Run i App Store

Hvis du skal bruge hjælp til at installere app’en, så læs – Hvordan henter man en app på iphone

Interval Run – app til intervaltræning

Start med at planlægge hvordan du vil løbe dine intervaller. Det gør du ved at trykke på tandhjulet i nederste venstre hjørne på det første blå skærmbillede.

 

App til intervaltræning - Skærmbilleder
Interval Run – app til intervaltræning

I eksemplet her skal du løbe i 30 sekunder, gå i 30 sekunder med ialt 2 gentagelser. Du vælger selvfølgelig selv de intervaller der passer til dig, og dit nuværende træningsniveau. Når du bliver mere rutineret i intervaltræning, kan du vælge at jogge langsomt i stedet for at gå. Lad være med at overvurdere dig selv.

Vibration og stemmeadvarsler er aktiveret, så du ved hvornår intervallerne skifter.

Gå tilbage til forsiden og tryk på start, når du er klar.

Skærmens farve skifter til grøn når du skal løbe, og til orange når du skal gå. Når intervallerne er færdige, skifter skærmen til rød.

Hvis du hører musik når du løber, så taler stemmen ind over musikken.

Hvis du vil dele din træning med andre, kan du trykke på Facebook eller Twitter ikonet, og skrive du har været ude og intervaltræne.

Som sagt en meget simpel app, der kun der de mest nødvendige funktioner. Enkeltheden og brugervenligheden er, efter min mening, det der gør denne app så god.

Husk grundig opvarmning inden intervaltræning

For at undgå skader, er det vigtigt at du varmer grundigt op, inden du begynder på dine intervaller. Jeg plejer at løbe i ca. 10-15 minutter med lidt varieret tempo inden jeg begynder.

Intervaltræning er hårdt for kroppen, så start langsomt op, og brug evt. kun intervaltræning én gang om ugen.

Læs også…

Hvis du, ligesom jeg, elsker at løbe, så prøv at tage et kig på nogle af mine andre artikler om løb og løbegadgets.

Skriv en kommentar