Send mails med forsinkelse, så de bliver leveret på at bestemt tidspunkt, og undgå at stresse dine kollegaer unødigt.
Der er ingen grund til, at en mail lander på en medarbejders eller en kollegas mobiltelefon eller tablet kl. 23.00 om aftenen, eller på en friweekend, bare fordi man selv sidder og arbejder sent.
I Outlook findes der en funktion der hedder ”Udskyd levering”.
Med denne funktion er det muligt at forsinke afsendelsen, til en hvilket som helst dato og klokkeslæt. Man f.eks. kan vælge at udskyde afsendelsen til kl. 8.00 næste morgen.
Funktionen har yderligere den fordel, at mailen vil stå øverst hos modtageren, når han eller hun åbner sit mailprogram næste morgen, og derved (måske) bliver læst først.
Hvis du endnu ikke har den nyeste version af Microsoft Office, kan du downloade Office 365 her
I denne artikel kan du læse om:
Hvis du bruger POP3 eller IMAP
Bemærk: Hvis du bruger en POP3 eller IMAP konto, skal din computer være tændt og Outlook stå åben, for at kunne sende mails med forsinkelse.
Hvis du bruger en Exchange mailsserver (bruges af mange firmaer) kan computeren være slukket.
I Outlook kontoindstillinger kan du se hvilken mailkonto du bruger (fanen Filer -> Kontoindstillinger)
Send mails med forsinkelse
Start med at åbne en ny mail i Outlook
- Vælg menuen Indstillinger
- Klik Udskyd levering i gruppen Flere indstillinger
- Sæt flueben i Levér ikke før og indtast dato og klokkeslæt for ønsket leveringstid hos modtageren
- Klik Luk og send mailen som normalt
Din mail bliver nu leveret i modtagerens postkasse på det ønskede tidspunkt.
Andre artikler om Outlook
Her kan du finde nogle andre artikler om Outlook, som du måske vil finde interessante:
- 25 Outlook tastaturgenveje du bør lære
- Sådan laver du autosvar i Outlook
- Sådan får man helligdage i Outlook
- Modtag din Gmail i Outlook – Sådan gør du
- Outlook mail signatur med Facebook, Twitter og Linkedin logo
Hvis du savner yderligere viden om Outlook, vil jeg anbefale dig at kigge på Microsoft Outlook Hjælpecenter. Her finder du en masse tips til Outlook.